Τηλεφωνικό Κέντρο : 2310 325 355

Ακούστε και διαβάστε τον πλήρη διάλογο θεραπεύτριας-παιδιού 10 εβδομάδες περίπου πριν την ολοκλήρωση της θεραπείας (αρχείο MP3):

(Θ: θεραπεύτρια. Π: παιδί. ( ): το γράμμα στην παρένθεση ακούγεται αλλοιωμένο.)

Θ: Για τι θες να συζητήσουμε;
Π: Θέ… [Θέλω] να μιλ… [μιλήσουμε] να πούμε πώτα [πρώτα] τα μισά; Γιατί ώσπου να τα πούμε όλα, θα… θα ‘χουμε τελειώσει ήδη όλο το μάθημα και με… μετ… [μετά].
Θ: Ωραία. Για πες λοιπόν τα μισά.
Π: Μήπως θες να αχινήσω [αρχίσω];
Θ: Άντε, για ξεκίνα.
Π: Με το τία [τρία]! Ένα δύο τία [τρία] πάμε! Εεέτσι μου αλέσει [αρέσει] να μιλάω, να παίζω… γιαυ… και διάφορα πάματα [πράγματα].
Θ; Ποιο είναι το αγαπημένο σου παιχνίδι;
Π: Το αγαπημένο μου είναι να τλέχω [τρέχω] και… και να σκαφαλώνω [σκαρφαλώνω].
Θ: Πού να σκαρφαλώνεις;
Π: Οπουδήποτε. Και να πηδάω και μεγάλα ύψη…

Θ: Πού σου αρέσει να σκαρφαλώνεις; Για παράδειγμα, όταν είσαι με τη μαμά και τον μπαμπά, πού σκαρφαλώνεις;
Π: Εεε… Στους καναπέδες… τα… τα θυ… συνηθισμένα ξεσ..σπάσματα [ξεσπάσματα]. Εεε να…
Θ: Όταν είσαι έξω, σκαρφαλώνεις;
Π: Μη… μη το συζητάς, στα δέντα [δέντρα] δέντο [δέντρο] να δω που να μπολώ [μπορώ] να σκαφαλώνω [σκαρφαλώνω], σκαρφαλώνω όσο πιο ψηλά μπολώ [μπορώ].
Θ: Μμμ. Και μετά πώς κατεβαίνεις;
Π: Εεε κατεβαίν… ή κατεβαίνω όπως ανέβηκα ή κατεβή..νω [κατεβαίνω] λίγο και πηδάω μεγάλα… και πηδάω από το δέντο [δέντρο].
Θ: Δε φοβάσαι μη χτυπήσεις;
Π: Μπα… δε νομίζω… έχω πηδήξει πιο ψηλά και από ένα δέντο [δέντρο].

Θ: Τι θα κάνεις το Σαββατοκύριακο, μου είπες; [Αλλαγή θέματος, γιατί ολοκλήρωσε.]

Π: Εεε δεν ξέ… [ξέρω], δε θυμάμαι… Μπολεί [μπορεί] και να μην κάνουμε τίποτα και… αλλά… [Παύση, σηκώνει τους ώμους.] Εντάξει… μιλάω συνέχεια… το ξέλω [ξέρω] αυτό.

Θ: Τώρα τι τάξη θα πας;
Π: Πλώτη [Πρώτη].
Θ: Πρώτη, τι πρώτη;
Π: Δε θυμάμαι τώλα [τώρα].
Θ: Δημοτικού. Για πες μου τώρα για το σχολείο. Σου αρέσει που θα μάθεις να γράφεις, να διαβάζεις, αν και τα ξέρεις εσύ αυτά.
Π: Ναι, ναι, ναι, ναι ναι, ναι, ναι ήδη ντόχω [το έχω] μπολ [μπορώ]… άμα είναι να μιλάω συνέχεια, τότε να μη με διακόπτετε… Έχουμε πάλ…[πάρει] έχω πάλει [πάρει] την τσάντα, την κασετίνα… [Παύση, σκέφτεται.]

Θ: Τι έχει πάνω η τσάντα σου και η κασετίνα;
Π: Η κασρτίμα [κασετίνα] έχει τον Μαϊκουίν [McQueen] και τον Φλαντζέσκο [Φραντζέσκο] και… και η τσάντα μου έχει, πελίμ…[περίμενε] τον Νταστ [Dusty] εεε, πελ… [περίμενε] και τον Έλε Τσούμπα κάμπα [El Chupacabra]. Εεει…
Θ: Τι άλλο αγόρασες για το σχολείο;
Π: Εεε… [Παύση, σκέφτεται.] Ταπελάκι [ταπεράκι], αλλά ταπελάκι [ταπεράκι] που βάζουμε μέσα το φαγητό, αλλά δε θα, δε θα χωλάει [χωράει] στο φαγητό. Μάλλον την επόμενη φολά [φαρά] που θα πάμε στα Τζάμμμ-μπο [Jumbo] να αγολάσω [αγοράσω] σάκο.
Θ: Ωραία. Και για πες μου και ποιο είναι το αγαπημένο σου φαγητό;
Π: Σλ… [=ήχος γευστικής απόλαυσης] Τα μακαλόνια [μακαρόνια]. Ψάχνω για το μακαλονάκι [μακαρονάκι], να το εδώ.

(Επιστροφή στην παρουσίαση του περιστατικού)