Η αξία της αξιολόγησης
Μια σειρά εξετάσεων θα βεβαιώνει πως η ανάπτυξη (σωματική, πνευματική και ψυχική) γίνεται μέσα σε φυσιολογικά πλαίσια. Η λήψη ιστορικού του παιδιού, η κλινική εξέταση, η αναπτυξιακή εξέταση, το Τεστ νοημοσύνης(WISC-III), η ψυχιατρική εξέταση, η αξιολόγηση προσοχής, αντίληψης, μνήμης, γνωστικής επίδοσης, οι δοκιμασίες ψυχογλωσσικών ικανοτήτων, αποτελούν τη διαδικασία μαθησιακής αξιολόγησης.
Πώς οργανώνεται το θεραπευτικό πλάνο;
Για καλύτερη, συστηματικότερη αξιολόγηση και διάγνωση των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες απαιτείται συντονισμένη διεπιστημονική προσέγγιση από ψυχολόγο, λογοθεραπευτή, ειδικό παιδαγωγό, εργοθεραπευτή και παιδοψυχίατρο, η οποία θα οδηγήσει στη δημιουργία ενός εξατομικευμένου αποτελεσματικού προγράμματος παρέμβασης με κύρια χαρακτηριστικά τη:
- Μαθησιακή αποκατάσταση
- Συμβουλευτική υποστήριξη παιδιού & γονέων
- Ψυχοεκπαίδευση
- Ενδυνάμωση
- Αποδοχή και ενθάρρυνση