2310 325 355

Α.Ξωφύλλης & Συνεργάτες

Μαρτυρίες Ασθενών - Videos

Λογοθεραπεία

Εργοθεραπεία

Μαθησιακές Δυσκολίες

Παιδοψυχιατρική και Ψυχολογία

Προσθετική Αποκατάσταση Ομιλίας και Κατάποσης

Παθολογία και Θεραπεία Φωνής

Αρχική | Μαθησιακές Δυσκολίες | Διαταραχή Μαθηματικών (δυσαριθμησία)

Διαταραχή Μαθηματικών (δυσαριθμησία)

Με τον όρο δυσαριθμησία υποδηλώνονται οι αυξημένες δυσκολίες που συναντούν ορισμένα παιδιά στην κατάκτηση της μέτρησης/αρίθμησης, καθώς και άλλες συναφείς δυσκολίες. Είναι η δυσκολία του ατόμου να αντιλαμβάνεται τους αριθμούς και τη σχέση των αριθμών μεταξύ τους, στην έκβαση και εκτίμηση μιας αριθμητικής ενέργειας. Οι δυσκολίες αυτές έχουν αποδοθεί από ορισμένους συγγραφείς σε εκ γενετής ανωμαλίες των τμημάτων του εγκεφάλου που ευθύνονται για την ανάπτυξη των μαθηματικών ικανοτήτων. Επίσης άλλοι ειδικοί υποστηρίζουν, ότι η σοβαρή αυτή ανεπάρκεια στην εξέλιξη των αριθμητικών δεξιοτήτων δεν εξηγείται από τη νοητική καθυστέρηση, ανεπαρκή εκπαίδευση, ακουστικά ή οπτικά προβλήματα.

Τύποι δυσαριθμησίας είναι:

  • Διαταραχές στην λογική
  • Διαταραχές στον προγραμματισμό
  • Εμμονή σ’ ένα τύπο λύσης
  • Ανεπάρκειες υπολογισμού

Ενδεικτικά συμπτώματα δυσαριθμησίας:

  • Δυσκολία στην διάκριση των αριθμών όταν αυτοί εκφωνούνται ως λέξεις, όπως δύο/τρία, ένα/εννιά, δεκατρία/τριάντα, δεκατέσσερα/σαράντα τέσσερα κ.τ.λ
  • Δυσκολίες με τα πρόσημα
  • Δυσκολίες με την τοποθέτηση των αριθμών για την εκτέλεση πράξεων
  • Δυσκολίες με το συνδυασμό πράξεων για την επίλυση αριθμητικού προβλήματος
  • Βραδύτητα κατά την εκτέλεση υπολογισμών
  • Συγχέουν τις λογικό-μαθηματικές έννοιες περισσότερα-λιγότερα, διπλάσιο- μισό, ένα μέρος-το πολλαπλάσιο, μακρύτερο-κοντύτερο, βαρύτερο-ελαφρύτερο, γρηγορότερο-αργότερο

Αντιμετώπιση της δυσαριθμησίας

Τα μαθηματικά έχουν το δικό τους λεξιλόγιο, την δικιά τους μοναδική ορολογία. Ένας τρόπος λοιπόν για την αντιμετώπιση του προβλήματος είναι τα μαθηματικά όχι μόνο να αντιμετωπίζονται, αλλά και να διδάσκονται σα να ήταν μια δεύτερη γλώσσα. Με αυτόν τον τρόπο είναι δυνατόν να περιοριστούν οι δυσκολίες που δημιουργούνται από τη μη εξοικείωση των παιδιών με την μαθηματική ορολογία. Επιπλέον τα παιδιά θα πρέπει να διδάσκονται στρατηγικές ‘προσοχής’. Έτσι για παράδειγμα θα μπορούν να ξεχωρίζουν το σύμβολο της αφαίρεσης από αυτό της πρόσθεσης, όταν εμφανίζονται στην ίδια σελίδα ή να ξεχωρίζουν ποια στοιχεία ενός προβλήματος είναι απαραίτητα για την επίλυσή του και ποια από αυτά είναι περιττά. Η ικανότητα του παιδιού να συγκεντρώνεται στο γραπτό του, το βοηθάει να εστιάζει στις μαθηματικές λεπτομέρειες, που είναι πολύ σημαντικές. H διδασκαλία των μαθηματικών από τον ειδικό είναι απαραίτητο να περιλαμβάνει τα παρακάτω στοιχεία:

  • Ανάλυση της θεματικής ενότητας που διδάσκεται(σπάσιμο της ενότητας σε μικρότερα τμήματα και σύνθεση πάλι των επιμέρους τμημάτων σε ολόκληρη την ενότητα).
  • Συνεχή επανάληψη και άσκηση.
  • Σωκρατικές ερωτήσεις και απαντήσεις (προσχεδιασμένες ερωτήσεις του δασκάλου με σκοπό να εκμαιεύσει την απάντηση και να φτάσει το παιδί στην μάθηση).
  • Χρήση της τεχνολογίας.
  • Εφαρμογές επίλυσης προβλημάτων.
  • Στρατηγικούς υπαινιγμούς
  • Η σκέψη του παιδιού πρέπει να στηρίζεται υλικά. Να χειρίζεται αντικείμενα, ακόμα και τα δάχτυλα. Όχι αμέσως σύμβολα, αφηρημένη εκφορά μαθηματικών εννοιών.
Copyright omilia.gr | All Rights reserved
Dr. Α. Ξωφύλλης & Συνεργάτες

Μπορεί ακόμα να σας ενδιαφέρουν…

Μαθησιακή Αξιολόγηση

Η αξία της αξιολόγησης Μια σειρά εξετάσεων θα βεβαιώνει πως η ανάπτυξη (σωματική, πνευματική και ψυχική) γίνεται μέσα σε φυσιολογικά πλαίσια. Η λήψη ιστορικού του παιδιού, η κλινική εξέταση, η αναπτυξιακή εξέταση, το Τεστ νοημοσύνης(WISC-III), η...

read more

Σχολική Ετοιμότητα

Τι είναι η σχολική ετοιμότητα; Πριν το παιδί πάει για πρώτη φορά στο Δημοτικό Σχολείο, θα πρέπει να έχει αναπτύξει συγκεκριμένες δεξιότητες που θα το βοηθήσουν να προσαρμοστεί και να ενταχθεί ομαλά στο νέο περιβάλλον του, καθώς επίσης και να...

read more

Διαταραχή γραπτής έκφρασης (δυσγραφία,δυσορθογραφία)

Με τον όρο δυσγραφία εννοούμε την αδυναμία κατάκτησης της σωστής γραφής. Η δυσγραφία προσδιορίζεται ως μια δυσκολία στην αυτόματη νοητική αναπαράσταση και εκμάθηση της αλληλουχίας των μυϊκών κινήσεων που απαιτούνται στη γραφή των γραμμάτων ή των...

read more

Είπαν για εμάς οι ασθενείς μας

Στα 35 χρόνια λειτουργίας μας έχουμε αντιμετωπίσει, διαγνωστικά η/και θεραπευτικά, περισσότερες από 17.500 περιπτώσεις παιδιών, εφήβων και ενηλίκων.

Καθεμία από αυτές αποτελεί ξεχωριστή περίπτωση και πολύτιμο υλικό που εμπλουτίζει την εμπειρία μας και την ενιαία αρχειακή βάση μας.

Παρακολουθήστε μερικά video ασθενών μας.

Ιδιαίτερη φροντίδα σε κάθε σας πρόβλημα

Επικοινωνήστε μαζί μας σήμερα!

Εάν χρειάζεστε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις υπηρεσίες του Κέντρου "λογος" για εσάς ή τα παιδιά σας, επικοινωνήστε μαζί μας και θα λάβετε την απαραίτητη ενημέρωση από εξειδικευμένους επιστήμονες.

Που θα μας βρείτε!

Το κέντρο "λογος" βρίσκεται και εξυπηρετεί στην περιοχή της Χαριλάου και εξυπηρετεί όλες τις περιοχές της Θεσσαλονίκης.

3 + 15 =

Pin It on Pinterest