2310 325 355

Α.Ξωφύλλης & Συνεργάτες

Μαρτυρίες Ασθενών - Videos

Λογοθεραπεία

Εργοθεραπεία

Μαθησιακές Δυσκολίες

Παιδοψυχιατρική και Ψυχολογία

Προσθετική Αποκατάσταση Ομιλίας και Κατάποσης

Παθολογία και Θεραπεία Φωνής

Δυσλεξία

Τι είναι η δυσλεξία;

Η δυσλεξία δεν αφορά το νοητικό δυναμικό, τυχόν αισθητηριακά/κινητικά ελλείμματα ή τις ευκαιρίες μάθησης που έχουν δοθεί στο άτομο. Η δυσλεξία συγκαταλέγεται στις ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και αποτελεί δυσκολία εγγενούς φύσης που αφορά άτομα κάθε ηλικίας, ανεξαρτήτως φύλου και κοινωνικής διαστρωμάτωσης.

Παρακάτω περιγράφονται ορισμένα μόνο από τα χαρακτηριστικά της δυσλεξίας. Ο γονέας πρέπει να έχει υπόψιν ότι δε συναντώνται ούτε όλα ταυτόχρονα ούτε απαραίτητα μόνο αυτά. Μόνο με τη συμβουλή ειδικού μπορεί να δοθεί τεκμηριωμένη διάγνωση και πρόταση θεραπευτικής αντιμετώπισης.

Δυσλεξία: Συμπτώματα ανά ηλικία

Το παιδί προσχολικής ηλικίας με δυσλεξία μπορεί να δυσκολεύεται:

  • να αναγνωρίσει τα γράμματα, να αντιστοιχίσει τα γραφήματα με τα φωνήματα -δηλαδή τον ήχο με το σύμβολο- και να εντοπίσει ήχους μέσα στις λέξεις
  • να προφέρει σωστά λέξεις, για παράδειγμα αντί να πει δροσερή θάλασσα λέει θροσερή δάλασσα
  • να κατακτήσει και να χρησιμοποιεί σωστά καινούριο λεξιλόγιο
  • να μάθει το αλφάβητο, τους αριθμούς, τις ημέρες της εβδομάδας ή παρόμοιες χρονικές ακολουθίες
  • να εντοπίζει και να αναγνωρίζει ομοιοκαταληξίες.

Το παιδί σχολικής ηλικίας με δυσλεξία μπορεί να δυσκολεύεται:

  • να αυτοματοποιήσει τους κανόνες ορθογραφίας
  • να απομνημονεύσει κανόνες και αριθμούς
  • να γράψει ή ακόμα και να κρατήσει σωστά το μολύβι
  • να κατακτήσει με ευκολία καινούρια δεδομένα
  • να διαβάζει και να ορθογραφεί. Πολλές φορές αντιστρέφει γράμματα (π.χ. το ε το γράφει ως 3) και αντικαθιστά γράμματα (π.χ. δάλασσα αντί θάλασσα).
  • να κατανοήσει και κατ’ επέκταση να οργανώσει τακτικές για την επίλυση προβλημάτων αριθμητικής.

Ο έφηβος και ο ενήλικας με δυσλεξία μπορεί να δυσκολεύεται:

  • να διαβάζει με άνεση και αντίστοιχα με την χρονολογική του ηλικία
  • να κατανοήσει τη μη πραγματολογική χρήση της γλώσσας, όπως ιδιωματισμούς, παροιμίες ή και αστεία
  • να διαβάσει δυνατά
  • να οργανώνει και να διαχειρίζεται το χρόνο του
  • να εξάγει περιλήψεις κειμένων και να εντοπίζει την κεντρική ιδέα τους
  • να μαθαίνει ξένες γλώσσες
  • να απομνημονεύσει.

Αντιμετώπιση της δυσλεξίας

Στους μαθητές με δυσλεξία η παρέμβαση γίνεται με καθιερωμένες μεθόδους, όπως περιέχονται στα αναλυτικά προγράμματα τα οποία εξατομικεύονται ανάλογα με την περίπτωση. Η αντιμετώπιση των δυσχερειών στο γραπτό λόγο(ανάγνωση και γραφή) δίνει όλο και περισσότερη σημασία στην ανάπτυξη της φωνολογικής ενημερότητας των παιδιών, στην ικανότητά τους δηλαδή να κατανοούν ότι ο λόγος αποτελείται από προτάσεις, οι προτάσεις από λέξεις, οι λέξεις από συλλαβές και οι συλλαβές από διακριτά ηχητικά μέρη, τα φωνήματα, τα οποία συμβολίζονται με γράμματα. Η ενίσχυση της φωνολογικής ενημερότηταςμε κατάλληλες ασκήσεις, όπως π.χ. η εύρεση λέξεων με ομοιοκαταληξία, η αναφορά λέξεων που αρχίζουν με το ίδιο γράμμα, η ανάλυση προτάσεων σε λέξεις, λέξεων σε συλλαβές και συλλαβών σε φωνήματα και το αντίστροφο, συμβάλλει στη βελτίωση τόσο της αναγνωστικής ικανότητας των παιδιών όσο και στη μείωση των λαθών που διαπράττουν στη γραφή, συμπεριλαμβανομένων των ορθογραφικών σφαλμάτων. Στη θεραπευτική προσέγγιση δυσκολιών ανάγνωσης και γραφής χρησιμοποιούνται κείμενα, γραπτές ασκήσεις και παιχνίδια.

Οι ειδικοί του τμήματος Μαθησιακών Δυσκολιών στο Διεπιστημονικό Κέντρο Ανάπτυξης Παιδιού και Εφήβου «λογος» μπορούν να παράσχουν μία πλήρη εκτίμηση των δυσκολιών που αντιμετωπίζει το παιδί σας, και είναι στη διάθεσή σας για την επίλυση οποιασδήποτε σχετικής απορίας.

Copyright omilia.gr | All Rights reserved
Dr. Α. Ξωφύλλης & Συνεργάτες

Μπορεί ακόμα να σας ενδιαφέρουν…

Μαθησιακή Αξιολόγηση

Η αξία της αξιολόγησης Μια σειρά εξετάσεων θα βεβαιώνει πως η ανάπτυξη (σωματική, πνευματική και ψυχική) γίνεται μέσα σε φυσιολογικά πλαίσια. Η λήψη ιστορικού του παιδιού, η κλινική εξέταση, η αναπτυξιακή εξέταση, το Τεστ νοημοσύνης(WISC-III), η...

read more

Σχολική Ετοιμότητα

Τι είναι η σχολική ετοιμότητα; Πριν το παιδί πάει για πρώτη φορά στο Δημοτικό Σχολείο, θα πρέπει να έχει αναπτύξει συγκεκριμένες δεξιότητες που θα το βοηθήσουν να προσαρμοστεί και να ενταχθεί ομαλά στο νέο περιβάλλον του, καθώς επίσης και να...

read more

Διαταραχή Μαθηματικών (δυσαριθμησία)

Με τον όρο δυσαριθμησία υποδηλώνονται οι αυξημένες δυσκολίες που συναντούν ορισμένα παιδιά στην κατάκτηση της μέτρησης/αρίθμησης, καθώς και άλλες συναφείς δυσκολίες. Είναι η δυσκολία του ατόμου να αντιλαμβάνεται τους αριθμούς και τη σχέση των...

read more

Είπαν για εμάς οι ασθενείς μας

Στα 35 χρόνια λειτουργίας μας έχουμε αντιμετωπίσει, διαγνωστικά η/και θεραπευτικά, περισσότερες από 17.500 περιπτώσεις παιδιών, εφήβων και ενηλίκων.

Καθεμία από αυτές αποτελεί ξεχωριστή περίπτωση και πολύτιμο υλικό που εμπλουτίζει την εμπειρία μας και την ενιαία αρχειακή βάση μας.

Παρακολουθήστε μερικά video ασθενών μας.

Ιδιαίτερη φροντίδα σε κάθε σας πρόβλημα

Επικοινωνήστε μαζί μας σήμερα!

Εάν χρειάζεστε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις υπηρεσίες του Κέντρου "λογος" για εσάς ή τα παιδιά σας, επικοινωνήστε μαζί μας και θα λάβετε την απαραίτητη ενημέρωση από εξειδικευμένους επιστήμονες.

Που θα μας βρείτε!

Το κέντρο "λογος" βρίσκεται και εξυπηρετεί στην περιοχή της Χαριλάου και εξυπηρετεί όλες τις περιοχές της Θεσσαλονίκης.

2 + 11 =

Pin It on Pinterest